Saturday, April 7, 2012

Banana pop

Bismillahirrahmanirrahim,

Alahai...gigil plak tangan ni masa ambil gambar semalam...
yang ala2 dapat lah ambil 2 pastu bateri plak habis.
 Ingatkan hari ni lepas disejukkan dapat lah nak snap lagi sekali tapi mcm biasa lah...budak berdua ni dah tahu buat mlm semalam tak sempat dah nak bergambo2,
  ibu nak!!!jadi dapatlah layan 2 pics ni je yek...
bawah ni lagi satu skali dengan resepinya yg mmg saya buat khas
 tuk kasi anak suka nak makan buah2an. Kalau ada anak
yg tak suka makan buah boleh cuba mana tahu nak pula dia kan..

 BANANA POP
dari : dapurmerahibu.blogspot.com

Bahan2:
3 biji pisang 
1/2 cawan coklat masak
coklat rice
6 batang lidi

Cara2:
1. Hiris coklat halus2. Kemudian masak secara double boiled 
dengan api sederhana. Ketepikan.
2. Potong 1biji pisang kepada 3 bahagian /
 boleh potong ikut suka camana.
3. Celup pisang ke dalam coklat kemudian cocok dengan lidi.
4. Taburkan coklat rice sekelilingnya.
5. Sejukkan di dalam peti sejuk. Dah keras coklatnya bolehlah dimakan.

Maaf ye gambarnya kurang umpp plak..
lupa nk tgk baterinya.takpela ye...
Dessert yang sangat menyelerakan untuk anak2.

"Selamat menjamu selera"

Dapur Merah Ibu

3 comments:

Cik Shiqa said...

saya suka okkkkk.. sy nak jugak.hehehe


░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█████████ ░░███████░░░░░░░░░░███▒▒▒▒▒▒▒▒███ ░░█▒▒▒▒▒▒█░░░░░░░███▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒███ ░░░█▒▒▒▒▒▒█░░░░██▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██ ░░░░█▒▒▒▒▒█░░░██▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒███ ░░░░░█▒▒▒█░░░█▒▒▒▒▒▒████▒▒▒▒████▒▒▒▒▒▒██ ░░░█████████████▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██ ░░░█▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██ ░██▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒█▒▒▒██▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒██ ██▒▒▒███████████▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒▒██ █▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒████████▒▒▒▒▒▒▒██ ██▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██ ░█▒▒▒███████████▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒██ ░██▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒████▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒█ ░░████████████░░░█████████████████ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░.

dapurmerahibu said...

kami suke juge...meh dtg sini meh.

Lesung Batu said...

sgt kreatif! idea yg bijak la...mungkin leh cuba tuk anak sy yg 2nd tu...susah tul nak ajak dia mkn buah...lepas ni blh la kasi "tipu" sama dia..hehehe...